meedoen

Geweldig dat je mee gaat doen aan de Slachtemarathon 2018!

Deze editie op 31 augustus en 1 september 2018 is een extra editie en daarom ook extra speciaal. We lopen niet 1 maar 2 dagen, blijven een nacht overnachten én volgen een andere route dan gebruikelijk. Als je thuis wilt slapen, dan kan dat natuurlijk ook. We gaan door alle dorpen heen. De kaartverkoop start voor Freonen op 23 september 2017 om 06.00 uur en voor alle anderen op 30 september 2017 om 06.00 uur.

We willen veel van je weten als je de kaarten aan het bestellen bent. Omdat je natuurlijk snel wilt zijn, staan al die keuzes hieronder alvast op een rijtje. Zo kun je je goed voorbereiden. Je kunt ook het invulformulier downloaden, uitprinten en alvast invullen, zodat je alles bij de hand hebt als je snel kaarten wilt bestellen.

Prijs kaarten

De kaarten kosten € 95,- per kaart. Hiervoor krijg je:

  • Deelname aan de Slachtemarathon 2018 door een prachtig landschap en met een programma vol met muziek, kunst en cultuur
  • Busvervoer van een van de centrale opstapplekken naar de start en vanaf de finish weer terug
  • Een overnachting met ontbijt in één van de út-en-thúsdorpen. Als je thuis wilt slapen brengt een bus je weer terug bij de centrale opstapplek en de volgende dag vanaf daar weer naar de start van dag 2
  • Een prachtige herinnering aan jouw bijzondere prestatie (het ‘Slachtemarathonblokje’)

Route

Tijdens een gewone Slachtemarathon lopen we over de Slachtedijk. Deze speciale editie heeft eenmalig een nieuwe route: we wandelen door alle dorpen heen die betrokken zijn bij de Slachtemarathon. Daardoor wordt de route twee keer zo lang en doen we er niet één maar twee dagen over. Het is niet mogelijk om één dag mee te doen, je kunt alleen twee dagen wandelen. Vanwege de afstand – ongeveer 91 km verspreid over twee dagen – is er geen Slachtemarathon voor hardlopers in 2018.  Hardlopers kunnen in 2020 weer een Slachtemarathon lopen.

Bekijk het routekaartje. De start is in Raerd, de finish op dag 2 in Oosterbierum.
Bestel hier je kaarten

Welke gegevens hebben we van je nodig?

Eerst willen we graag weten hoeveel kaarten je wilt bestellen. Als je aan het bestellen bent, willen we over de volgende onderwerpen dingen van jou en de anderen voor wie je inschrijft weten:

  • Persoonlijke gegevens
  • Voorkeur voor starttijd (als je Freon bent)
  • Vervoer
  • Slapen
  • Bagage

Hieronder zetten we alle opties op een rijtje.

Voor wie bestel je kaarten?

Eerst kun je dus aangeven hoeveel kaarten je wilt bestellen. Freonen kunnen maximaal vier kaarten bestellen, niet-Freonen maximaal twee.

Dan willen we jouw naam en adresgegevens weten, je emailadres, je geboortedatum en hoe vaak je al hebt meegedaan met de Slachtemarathon. Ook van de anderen voor wie je bestelt, willen we deze gegevens weten.

Hoe laat wil je starten?

Als je Freon bent, mag je een voorkeur aangeven voor een starttijd. De keuzes zijn:

  • tussen 06.30 en 07.00 uur
  • tussen 07.00 en 08.00 uur
  • tussen 08.00 en 09.00 uur
  • tussen 09.00 en 10.00 uur

Vervoer

Het is niet mogelijk om je auto bij de start te parkeren. Je kiest dus of:

  • je gebracht wordt bij de start (de brenger rijdt dan meteen weer weg),
  • lopend of op de fiets bij de start komt
  • of je stapt op de bus naar de start in een van de opstapplaatsen.

Je kunt op de bus stappen in:

  • Sneek
  • Leeuwarden
  • Heerenveen
  • Franeker/Harlingen

Overnachten

Onderweg overnacht je na de eerste dag in een van de út-en-thús-dorpen. Dat zijn vijf dorpen halverwege de route waar een speciaal programma is na de finish.  Je kunt er ook voor kiezen om thuis te slapen. We brengen je dan na de eerste dag vanuit Wommels terug naar je opstapplek. Dan mis je wel een bijzonder programma, want de beleving van de Slachtemarathon gaat in de vijf dorpen gewoon verder.

In welk dorp blijf je slapen?

Eerst kies je in welk dorp je wilt blijven slapen. Ieder dorp heeft een eigen programma, met een eigen sfeer. Overnachten is mogelijk in:

  • Easterein (na ongeveer 40 km op dag 1)
  • Wommels (na ongeveer 42,5 km op dag 1)
  • Kûbaard (na ongeveer 44,5 km op dag 1)
  • Tritzum (na ongeveer 46,5 km op dag 1), alleen voor Freonen
  • Tsjom (na net geen 50 km op dag 1)

Lees meer over de programma’s in de dorpen. 

Hoe wil je overnachten?

Je kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:

  • Bij iemand thuis: dat kun je zelf regelen of via ons laten regelen
  • In een groepsaccommodatie (bijv. een sporthal, dorpshuis of grote groepstent)
  • In je eigen tent, caravan of camper. Als je voor deze optie kiest, is het mogelijk om iemand die niet meedoet met de Slachtemarathon bij je te laten logeren. Extra kosten zijn dan € 13,00 en deze persoon krijgt dan op dag twee ook een ontbijt. Ook kun je je eigen tent, caravan of camper al op donderdag neerzetten en daar ook dan al overnachten. Een speciale Slachtemarathonbus brengt je dan op vrijdagochtend van de camping naar de start. Op zaterdag brengt deze bus je weer van de finish naar de camping.
  • festipitent

    Voorbeeld van een Festipi

    In een ingerichte en opgezette tent via Festipi. Aan deze optie zijn extra kosten verbonden. De Festipitent bestel en betaal je apart van de kaarten voor de Slachtemarathon. Na het bestellen van de kaarten krijg je een email met informatie over hoe je dat kunt doen.

Bagage

We weten natuurlijk dat je als je blijft slapen je je tandenborstel, pyjama en misschien een tent wilt meenemen. En we kunnen ons voorstellen dat je de Slachtemarathon wilt lopen zonder al die bepakking. Daarom kun je al bij de start je bagage inleveren en naar het dorp laten brengen waar je overnacht. Uiteraard zorgen we er dan voor dat het zaterdag weer bij de finish voor je klaarligt.

Shirts

Ook dit jaar is er weer een speciaal Slachtemarathon trainingsshirt. Dat kun je meteen met de kaarten meebestellen. Houd je de kledingmaten van je medewandelaars ook bij de hand? Het trainingsshirt kost EUR 18,50 per stuk en een hoody (kapuchontrui) kost EUR 39,50 per stuk. Verzendkosten zijn voor de kleding EUR 6,95 per bestelling.

Controleren en betalen

Nadat je alle keuzes voor jezelf hebt aangegeven, willen we graag weten voor wie je nog meer bestelt. Als alle keuzes hetzelfde zijn, ben je snel klaar. Als de andere deelnemers andere keuzes maken, dan doorloop je voor hen dezelfde vragen.  In het overzichtsscherm kun je controleren of je alles goed hebt ingevuld. Vervolgens kun je betalen met iDEAL. We werken dus niet meer met automatische incasso. Leg je ook je bankpas, betaalcodes en andere benodigdheden voor Ideal klaar?

Kaarten bestellen

Enthousiast geworden? Bestel hier je kaarten.
We zien je graag 31 augustus en 1 september 2018!